søndag 12. februar 2012

Utplassering 2 dag (10/02-12)

Dagen i dag har vært like spennende som den siste gangen jeg her. Jeg ble satt i gang med å finne flere feil som et av spillende deres kunne ha. Men denne gangen skulle jeg gå igjennom den danske og engelske versjonen av spillet. Sist gang så jeg bare på den Norske utgaven. Denne gangen var det litt lettere å informere om feil siden vi brukte Gmail til å endre på et felles dokument. Sist måtte jeg fylle inn på et vanlig A4 ark. Jeg startet på iPad’en og klarte å finne mange færre feil (bug) denne gangen. Men dessverre flere tekstureringsfeil som blir behandlet i en annen kategori. Totalt sett tok det meg en 2-3 timer å fullføre disse rettingene. Etterpå gikk jeg igjennom dem med programmererne.

Siden gikk jeg litt rundt i lokalet og observerte hvordan dem arbeidet med spillene sine. Lærte mye om de ulike prosessene et godt spill må igjennom og hvordan de behandles. Satt opp til flere timer å så på en av dem bruke tegnebrett til PC og tegnet skisser til noen nye spill.

Lærte meg mye i dag og kom også med noen få egne innspill som de ansatte ikke hadde vist så mye om før.

På slutten av dagen gikk vi igjennom den ferdig redigerte versjonen av spillet og tro det eller ei. Vi fant enda flere bugs. Nå vet hva jeg skal gjøre neste gang jeg skal dit :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar