fredag 17. februar 2012

Utplassering 3 dag (17/02-12)

Dagen i dag startet som vanlig med å dra meg selv ut av sengen etter en hard arbeidsøkt fra dagen i forveien. Jeg kan ikke si jeg ikke gledet meg til å dra tilbake til utplasseringen min i Oslo,  for det gjorde. liker å se på det som ukas høydepunkt faktisk. Verken bussen, toget eller trikken var det noe problem. og som vanlig måtte jeg jo gå et lite stykke fra trikkstoppet til lokalet her jeg sitter nå.

Dagen i dag har vært som de tidligere. ikke noe sånn veldig spennende og nytt, men det samme spillet som må kjøres igjennom igjen for å fikse hver minste detalj. Nå kan jeg tenke meg at jeg har spilt spillet omtrent 30 gagner helt ut, men i de tilfellene så tenker jeg bare på hvor mange ganger de som retter og faktisk lagde spillet må ha brukt på det. Antageligvis lang mer en meg. En annen ting som morer meg litt underveis er hvordan alle folkene her på "Snowcastle" har en god sans for humor. jeg kan se at stemninger ofte er på topp hos alle arbeiderne her, selv om det ikke er alt for mange (rundt 9-10 stk). I pausene spiser vi felles lunch med pølser som vanlig. Jeg tror det blir kalt pølse-fredag her, for det er det hver gang jeg har vært her hittil. Lurer litt på hva annet de har resten av uken. De er jo også så greie å spanderer lunch på meg her, så ordentlig trivelig er det her.

Ikke bare har jeg gått igjennom spillet på et språk, men 4 forskjellige. Dessverre for dem er jeg ikke en ekspert på dansk eller svensk, men norsk og engelsk kan jeg nokså godt fra før. Jeg vet ikke hvorfor, men å høre på de danske stemmene i disse spillene er mer en underholderne siden de snakker så fort og uttalelsen er uvant.

Jeg har også vist en av de profesjonelle 3D designerne som er her noen av arbeidene mine fra tidligere av og noen jeg holder på med nå. For på fritiden lager jeg mitt eget spill i Unity som jeg planlegger å kjøre på PC/Mac. Jeg er enda i oppbyggingsfasen, men jeg fikk mange nyttige innspill fra hans ekspertise. Han påpekte ting som kunne gjort bedre og annerledes. Og jeg viste han noen ting han ikke hadde sett før. Jeg synes det er noe morsomt å dele mine egne kunnskaper, så det ikke virker som jeg kan ingenting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar