fredag 20. april 2012

Blogginnlegg fredag 20/04-12

Dagen i dag var ikke så fylt med spennende arbeid som vanlig. Jeg startet dagen med litt selvlæring og programmering mest for egen del. Jeg gikk inn på et nytt tema for meg selv i dag. Det kalle UV-mapping og går hovedsakelig ut på a dele opp en 3D modell og leggen den ut på en rett kvadratisk dokument. På denne måten kan mann åpne UV-mappen i Photoshop og tegne over de dele som representerer skallet til modellen. Dette er en mer effektiv og mer brukt måte å fargelegge og teksturere et 3D objekt. Mesteparten av hva jeg kan om dette har jeg lært fra blant annet Hans Kristian. Han er rimelig flink på Zbrush og kan 3D mapping.

Jeg gjorde enda mer observering av de andre medarbeiderne her på «Snowcastle». Det gikk for det meste ut over resten av dagen. De fleste jobber med publiseringen og ferdigstillingen av «Scale Tower», for snart skal «Scale Tower» lanseres på App-store. Nærmere bestemt den 1. mai. Det er morsomt spill som jeg tidligere har tilbrakt mange timer på å gjennomgå. Prøve å finne feil eller forbedringer. Nå er det ingen flere rettinger som skal gjøres, og finpussingen blir tatt hånd om. Planlegger å kjøpe spillet så snart det kommer ut, håper dere seere også vil tatt en nærmere titt på spillet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar