fredag 20. januar 2012

Fredag 20/01-12

I dag fikk jeg utplassering i bedriften "Snowcastle" i Oslo. Endelig kan jeg få litt bedre innsikt i en velfungerende bedrift. Jeg starter visstnok neste måned og ser fram til å treffe flere mediearbeidere som jobber med 3D og spill animasjoner.

Utenom å ha fått bekreftet det for dagen, så har jeg lært meg selv videre innenfor "Unity" programmering. Jeg ble mest nysgjerrig på Iphone spill og hvordan de ble laget i dette programmet. Så jeg fant en nettside: http://www.vtc.com/ som ga med masse med informasjon og tutorials. Jeg brukte mye tid på det de hadde å tilby, samtidig som jeg skisserte noen logoer som jeg kunne tenke med å videreutvikle i senere tid. Kanskje til og med selge :)

Selv om mange timer gikk til "Unity", så hadde jeg ikke glemt hovedoppgave min for denne perioden. Jeg har tegnet og skisserte videre på denne figuren jeg holder på å lage. Den skal snart bli ordentlig skannet og lagt inn i "Maya Autodesk" hvor jeg skal begynne modelleringen.

1 kommentar:

  1. KJempespennende å følge med deg nå, Petter! Vi har ingen flere kommentarer eller råd akkurat nå, men vil bare meddele at vi leser bloggen din og følger med! Bra jobbet! Nå er det spennende....!

    SvarSlett